opgVR.dk

Anmeldelser, artikler, viden

Anbefalede bøger om VR udvikling i Unity første del af 2021
Anmeldelse Bog

Anbefalede bøger om VR udvikling i Unity februar 2021

Der er mange, mange tekster på Nettet omkring VR udvikling, men ofte kan en bog give en næsten mere overskuelig struktur. Her er nogle af dem jeg vil anbefale her i indgangen af 2021 med lidt korte kommentarer. Det er et tilfælde at de alle er udgivet af samme forlag (Pact).

  • Linowes, Jonathan (2018) Unity Virtual Reality Projects. Second Edition.
    • Det virker måske underligt at have både den ældre udgave, hvor der henvises til udfasede VR løsninger i visse kapitler, og den nyere med, men det skyldes at der er ét kapitel heri der er udeladt i den ny udgave. Det drejer sig om kapitel 12 om flerspiller spil i VR, der stadig er relevant selvom det har et par år på bagen.
  • Baron, David (2019) Game Development Patterns With Unity 2019. Packt
    • Denne bog er til kodenørderne og folk der vil have en mere dybdegående forståelse for hvordan man opbygger sin C# kode på en måde, der følger afprøvede mønstre men set med Unity øjne. Ikke direkte nødvendig for at udvikle gode ting i VR, men interessant for dem der vil have mere viden og teori bag koden i deres programmer.
  • Linowes, Jonathan (2020) Unity 2020 Virtual Reality Projects. Third Edition. Packt
    • Linowes kommer stadig med en af de bedst strukturerede indgange til at kommer i gang med at udvikle i Unity som jeg er stødt på. Den nyeste revision strammer lidt op i strukturen og har nogle rigtige gode tilføjelser i ny kapitler om animation etc. med i forhold til den tidligere udgave.

Alle bøgerne findes både fysisk og som digitale udgaver, der dog i Unity 2020 har en anden kapitel inddeling end den fysiske så det skal man være opmærksom på når man henviser eller ser henvisninger dertil.


Tak til SmartLearning for at bidrage med bøgerne og UCL for at stille noget af det VR udstyr, som jeg har brugt gennem årene, til rådighed.

LEAVE A RESPONSE

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.